Helt nye EQS. Første helelektriske luksus-sedanen fra Mercedes-Benz
EQS er den første helelektriske luksus-sedanen fra Mercedes-Benz. Bygget på en helt ny elektrisk plattform kan den tilby en imponerende rekkevidde på opptil 784 kilometer (WLTP).
Det tas forbehold om feil. Endringer kan ha forekommet etter at denne siden ble publisert. Vennligst besøk vår offisielle nettside for mer prisinformasjon og tekniske data.
Elektrisk rekkevidde på opptil 784 kilometer (WLTP)
EQS er bygget på en helt ny elektrisk plattform, og dette gir mange nye muligheter. Designet på EQS blir ytterligere understreket av det svarte panelet i front og utformingen på for- og baklysene. Foran har lysene den velkjente digitale signaturen med tre lysdioder, sammenkoblet gjennom et lysbånd. Bak har lysene en 3D-kurvet heliks som også er sammenkoblet, men med det bakre lysbåndet. Designfilosofien «Sensual Purity», kombinert med progressiv luksus, reflekteres i sjenerøst formede overflater, reduserte skjøter og sømløse overganger.
Med rekkevidde på opptil 784 kilometer (WLTP) og en effekt på opptil 385 kW møter også drivverket alle forventninger fra en progressiv sedan i S-Klasse segmentet. Alle EQS-modellene har en elektrisk motor på bakakselen, mens versjonene med firehjulstrekksystemet 4MATIC har også en motor på forakselen. 4MATIC-modellene har i tillegg en Torque Shift funksjon som intelligent og kontinuerlig fordeler drivmomentet mellom for- og bakakselen. Slik sikrer systemet at den mest effektive motoren brukes i alle tilfeller, og gir en mye raskere respons enn med mekanisk firehjulstrekk. Motorene kan reguleres uavhengig av hverandre, og dreiemomentet kontrolleres 10.000 ganger i minuttet, med mulighet for justeringer om nødvendig.
Møt verdensmesteren i aerodynamikk
Med en cd-verdi fra 0,20 er EQS fra Mercedes-Benz den mest aerodynamiske produksjonsbilen i verden, noe som påvirker rekkevidden så vel som støykomforten positivt. Coupéformen, flat frontrute, optimalisert gulv og stort sett lukkede lameller er bare noen av elementene som bidrar til klasseledende aerodynamikk og god aeroakustisk ytelse. I tillegg er det gjort aerodynamiske finjusteringer for optimalisert luftmotstand.
Se reklamefilm
Hurtiglading og intelligent navigasjon
EQS kan lades med opptil 200 kW på hurtigladestasjoner. En rekkevidde på nye 300 kilometer (WLTP) kan lades opp på kun 15 minutter under rette forhold. Ladetiden effektiviseres med intelligent termisk styring når navigasjon aktiveres med Electric Intelligence. Batteriet kan dermed forvarmes eller kjøles under kjøring slik at bilen når det ideelle temperaturvinduet på en hurtigladestasjon, som muliggjør raskere lading. Electric Intelligence planlegger den raskeste og mest praktiske ruten med ladestopp. Den baserer seg på flere faktorer som topografi, rute, omgivelsestemperatur og fart. Den reagerer i tillegg dynamisk på trafikkork eller endring i kjørestil. Systemet ser også antallet ladestasjoner, deres ladekapasitet og betalingsfunksjoner. Takket være temperatur- og ladestyring kan høy ladeeffekt opprettholdes over lengre tid.
MBUX Hyperscreen - Tre skjermer under én glassflate
Denne store, buede skjermenheten, ser ut til å sveve fra A-stolpe til A-stolpe. Under en felles glassflate finner du tre skjermer som visuelt smelter sammen til en skjerm. Den valgte visningsstilen vises jevnt på alle skjermer og lysstyrken er tilpasset lysforholdene i interiøret. Kontrollpanelene for det automatiske klimakontrollsystemet er plassert i det nedre området av det sentrale displayet og vises permanent slik at føreren og passasjeren foran kan justere temperatur og ventilasjon direkte.
Skjermene som er plassert i midten og foran den fremre passasjeren gir haptisk tilbakemelding. Når en finger berører bestemte flekker på berøringsskjermen utløser aktuatorer (åtte i sentraldisplayet, fire i passasjerdisplayet foran) en merkbar vibrasjon i skjermglasset. Brukeren føler dermed pulseringer på den glatte overflaten som gir inntrykk av en mekanisk bryter. Et annet hjelpemiddel er den såkalte kraftresponsen fra begge skjermene. Ulike nivåer av trykk på glasset endrer responsen.
Det buede dekkglasset er laget av spesielt ripebestandig aluminiumsilikatglass og er belagt for å gjøre rengjøringen enklere. For eksempel kan fingeravtrykk enkelt fjernes med en mikrofiberduk.
Nye EQS 53 4MATIC+
Mercedes-AMG tar fatt på den helelektriske fremtiden, og viser frem sin EQS 53 4MATIC+. Med en elektrisk rekkevidde på opptil 571 km (WLTP), effekt på opptil 761 hestekrefter og et maksimalt dreiemoment på 1020 Nm er EQS 53 4MATIC+ kommet for å by på den anerkjente AMG-opplevelsen. Mercedes-AMG modeller har alltid skapt følelser, og lyden har vært viktig del av AMG-opplevelsen. Slik vil det også fortsette å være i fremtiden med EQS 53 4MATIC+ som tilfører en ny, kraftig og klangfull lyd (AMG Sound Experience) til den elektriske kjøringen.
AMG-opplevelsen går igjen i både eksteriøret og interiøret i denne bilen. Designet plukker opp karakteristiske AMG-elementer og overfører de til den elektriske tidsalderen. Foran har den svarte panelfronten fått AMG-spesifikt utseende med vertikale lameller. DIGITAL LIGHT frontlysene er standard og AMG-bokstavene har fått plass i panelfronten. I likhet med EQS 450 + og 580 4MATIC er MBUX Hyperscreen det absolutte høydepunktet i interiøret. Denne store, buede skjermenheten, ser ut til å sveve fra A-stolpe til A-stolpe. Under en felles glassflate finner du tre skjermer som visuelt smelter sammen til én skjerm.
Et utvalget av elbiler fra Mercedes-Benz
EQC
Med EQC kan du oppleve fantastisk kjørekomfort sammen med en rekkevidde på opptil 437 km (WLTP). Listen over standardutstyr er lang og 4MATIC firehjulstrekk er inkludert.
Se anbefale pakker for EQC her!
EQV
EQV er en premium elektrisk flerbruksbil med plass til opptil 8 personer. Rekkevidden er på opptil 357 km (WLTP), og bilen kan leveres i to lengder, hvor den lengste er på 5,4 meter.
Les mer om EQV her!
EQE
En nyhet med høyt spenningsnivå. Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC kombinerer sportsligheten fra en AMG og kjørekomforten i en Mercedes.
Se anbefale pakker for EQE her!
EQS: Rekkevidde opptil 783 km (WLTP). Gjennomsnittlig elektrisk energiforbruk: 14,7 – 19,4 kWh /100 km. CO2: 0 g/km. Pris er inkl. frakt og leveringsomkostninger levert Oslo. Lokale frakt og leveringsomkostninger kan tilkomme og vil variere ut ifra hvor i Norge bilen skal fraktes. Årsavgift kommer i tillegg. Forbehold om skrivefeil. Avbildet modell kan avvike fra tilbud.