Nye C-Klasse plug-in hybrid

Endelig kommer C-Klasse stasjonsvogn og sedan tilbake som plug-in hybrid!

Høydepunktene inkluderer opptil 53 kilometers elektrisk rekkevidde (WLTP) og imponerende ytelser til en svært hyggelig pris.

 

Nye Mercedes-Benz C-Klasse plug-in hybrid er i salg nå!

Nye C-Klasse stasjonsvogn plug-in hybrid fra kr 477.900,-
Nye C-Klasse sedan plug-in hybrid fra kr 486.900,-

Les mer om C-Klasse her.
Gå til konfigurator

 

 

Heftige ytelser og lavt forbruk

Ved å kombinere eldrift med vår mest effektive dieselmotor kan vi tilby det beste fra to verdener; lavt forbruk på langkjøring og utslippsfri kjøring i byen. Nye C-Klasse plug-in hybrid kommer med en elektrisk rekkevidde på opptil 53 km. Sammen med forbrenningsmotoren gir nye C-Klasse plug-in hybrid en systemeffekt på over 300 hk og 700 Nm. Det gjør at akselerasjonen fra 0-100 km/t oppnås på 5,7 sekunder, og er tett på sportsbilytelser. Samtidig er oppgitt forbruk på kun 0,14-0,16 liter per mil.

 

Forbruk og ytelser kan tilpasses ulike kunders ønsker via fem kjøreprogram og fire driftsmoduler. Styringssystemet oppnår sin høyeste effektivitet i økonomi- og komfortprogrammet, da det får tilgang til data fra alle førerassisteringssystemene, som for eksempel radarsensorer, kamera og navigasjonssystem.

 

 

Omfattende standardutstyr

Både stasjonsvognen og sedanen er basert på oppgraderte C-Klasse som betyr 6500 nye deler. Høydepunktene inkluderer et nytt digitalt førermiljø, ratt med touchknapper og et mer aggressivt design. Listen av standardutstyr med C-Klasse plug-in hybrid  er lang og inkluderer blant annet Avantgarde eksteriør, LED High Performance-lys, 9-trinns automatgir, ryggekamera, elektrisk bakluke og pre-klimatisering.

Doblet batterikapasitet og ladehastighet

I den nyutviklede batteripakken til C-Klasse plug-in hybrid er kapasiteten økt fra 6,4 kWt til 13,5 uten å ta opp mer plass. Dette er mulig takket være endret cellekjemi som har en betraktelig høynet energitetthet. Ved hjelp av en ny vannavkjølt ombordlader er ladekapasiteten økt fra 3,6 kW til 7,4 kW, som gjør at batteriet lades fra 10 til 100 prosent på ca. 1,5 timer fra en ladeboks, og rundt 5 timer fra vanlig strømuttak.